معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از اختصاص وام به دانشجویان عازم پیاده‌روی اربعین خبر داد.

پیاده روی اربعین

به گزارش همشهری آنلاین، محسن مسلمی معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در خصوص ارائه تسهیلات به دانشجویان متقاضی تشرف به اربعین حسینی گفت: طبق توافقات صورت گرفته با رؤسای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشجویان متقاضی تشرف به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی تسهیلات قرض الحسنه تعلق خواهد گرفت.

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم و بهداشت که به صورت کاروانی و یا انفرادی قصد تشرف به زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین سال جاری را دارند، مشمول دریافت این تسهیلات می‌شوند.

وی افزود: میزان تسهیلات اعطایی از سوی صندوق رفاه وزارت بهداشت برای دانشجویانی که هوایی اعزام می‌شوند ۱۰ میلیون تومان و برای دانشجویانی که زمینی اعزام می‌شوند ۵ میلیون تومان است، میزان تسهیلات اعطایی از سوی صندوق رفاه وزارت علوم با توجه به اینکه پرواز هوایی ندارند برای هر دانشجو ۵ میلیون تومان است این وام توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم و بهداشت پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: دانشجویان برای اعزام به پیاده روی اربعین درخواست خود را به بخش فرهنگی دانشگاه ارائه داده و طی فرایندی فرم دانشجویان برای دریافت وام پیاده روی اربعین به صندوق رفاه دانشجویان ارائه می‌شود.

معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به ارائه خدمات توسط مجموع ستاد نیز گفت: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در شهر نجف و کربلا مستقر بوده و خدمات اسکان و غذای رایگان به دانشجویان ارائه خواهد داد البته این خدمات ویژه کاروان‌های گروهی دانشجویان است.

وی افزود: دربحث دانشجویان انفرادی چون تعداد زیاد است و مشخص نیست که چه زمان‌هایی دانشجویان مشرف می‌شوند، نمی‌توان این دانشجویان را پوشش داد، بنابراین به دانشگاه‌ها نامه ارسال کرده و درخواست کرده ایم، کاروان‌های گروهی که قرار است به پیاده روی اربعین اعزام شده و از این خدمات استفاده کنند را به ما اعلام کنند تا بتوانیم آنها را پذیرش کنیم.

مسلمی افزود: همچنین براساس توافقاتی که با وزارتخانه‌های علوم و بهداشت انجام شد، مقررشده است که دانشگاه‌ها برای دانشجویانی که به صورت کاروانی مشرف می‌شوند، بابت ایاب ذهاب از شهر محل تحصیل تا مرز تمهیداتی بیندیشند.

وی ادامه داد: ثبت نام کاروان‌های پیاده روی اربعین در دانشگاه‌ها آغاز شده و دانشگاه‌ها تا ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ فرصت دارند لیست دانشجویان متقاضی تشرف به اربعین حسینی را برای جدول بندی اسکان به ستاد ارائه کنند، دربحث تسهیلات هم شرایط تسهیلات پیاده روی اربعین به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است و دانشگاه‌ها در حال ارسال لیست دانشجویان برای هماهنگی با صندوق رفاه دانشجویان هستند.

وی با بیان اینکه از ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ موکب‌های ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در کربلا و نجف مستقر است افزود: آمار کاروان‌های گروهی دانشجویان تقریباً ۴۵ تا ۵۰ هزار نفراست و خدمات اسکان و غذا برای کاروان برای کاروان‌های گروهی دانشگاه‌ها پیش‌بینی‌شده است.

کد خبر 871693
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha